فیزیک

فیزیک

جهان ازدیدگاه فیزیک
فیزیک

فیزیک

جهان ازدیدگاه فیزیک

انسان نما

انساننما

انساننما (به انگلیسی: Humanoid)‏ اصطلاحی است که به چیزی که از نظر ظاهر شبیه به انسان باشد اطلاق میشود. این واژه برای اولین بار در سال ۱۹۱۲ در پی کشف فسیل استخوانهای شبیه به اسکلت انسان بکار رفت. این اصطلاح با اینکه در قرن بیستم بهوفور در علوم مختلف استفاده شده، ولی اینک یک واژه نادر در علم محسوب میشود. امروزه بطور عام کلمه "انسان نما" درمورد چیزی که مشخصات انسان را دارا باشد بکار میرود.

روبات آسیمو، ساخت شرکت هوندا نمونه ای از یک انسان نما می باشد

  

انساننماها در رباتیک:

اَندروید و گاینوند، رباتهای انسان نمایی هستند که بترتیب، شبیه به مرد و زن طراحی شده اند. اغلب واژههای بالا را مترادف با انسان نماها بکار می برند.

انسان نماها در داستانهای علمی-تخیلی:

در فیلمهای تخیلی ِفضایی، واژه انسان نما اغلب به موجودات فرازمینی گفته میشود که دارای مشخصههای انسانی می باشند.

موجودات تخیلی فرازمینی:

در بسیاری از داستانهای علم-تخیلی، دلیل وجود انسان نماها توضیح داده نشده است و این امر باعث نوعی ناباوری در باره این موجودات می شود. در پیشتازان فضا، فراوانی انسان نماهای خارجی در فضا را در داستان مربوط به تمدن انسانهای نخستین دنبال میکند و اینگونه می گوید که انسان نماهای نخستین با پخش سلولهای ژنتیکی در کیهان، باعث تکامل یافتن ِ حیاط این موجود و پخش شدن آنها در مقیاس ِوسیعی از کیهان شدند.

در سفینههای تخیلی فضایی:

در این شاخه از داستانهای علمی-تخیلی، انسان نماها اغلب به چیزهایی گفته میشود که قصد ربودن انسانها و قربانی کردن آنها را دارند.

رباتهای انسان نما:

رباتهای انسان نما، به رباتهایی گفته میشود که از لحاظ خصوصیتهای ظاهری بسیار به انسانها شبیه هستند. اینگونه رباتها در محیطهای انسانی و یا ابزار ساخته شده توسط انسان، میتوانند تعامل داشته باشند، برای مثال جسمی را بردارند و یا در محیط ِ کار، راه بروند.

در حالت کلی، رباتهای انسان نما ارای یکسر، دو پاف دو دست میباشند، در برخی از موارد هم اینگونه رباتها علاوه بر موارد فوق دارای صورت، چشم و لب هم میباشند.اندروید یک نمونه کامل از انسان نماها است.

نظرات 1 + ارسال نظر
پیام سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:55 ب.ظ http://payamazizi.blogfa.com

جالب بود ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.